Poniższe zasady zostały ujawnione celem wyjaśnienia poszczególnych obowiązków wszystkich członków społeczności Stogi. Zasady te powinny być przestrzegane przez wszystkich, aby zapewnić, iż nasza witryna działa sprawnie i zapewnia zabawę oraz produktywne doświadczenia dla wszystkich członków naszej społeczności i odwiedzających.
-
Preambuła
- Stogi - Forum Dzielnicowe (zwane dalej Forum), dostępne pod adresem https://stogi.tots.pl jest prywatnym forum społecznościowym. Forum jest tworzone przez zaprzyjaźnionych mieszkańców dzielnicy Stogi oraz członków wspólnoty/wspólnot mieszkaniowych. Forum działa w celu wymiany informacji, myśli, lepszego organizowania się mieszkańców i wspólnot. Korzystanie z Forum wymaga akceptacji zasad poniższego regulaminu. #
-
Definicje
- Forum – całość funkcjonalności i zawartości znajdujących się na serwerze, dostępnych pod adresem domeny stogi.tots.pl. #
- Konto – ogół funkcjonalności przyporządkowanych wyłącznie jednemu Użytkownikowi. #
- Użytkownik – każda osoba korzystająca z Forum, która założyła Konto, mająca dostęp do zawartości. #
- Społeczność Forum – ogół czynnych użytkowników posiadających Konta na Forum. #
- Zawartość – wszelkie treści zawarte na Forum. #
- Rejestracja – proces związany z założeniem konta na Forum. Rejestracja wymaga zaakceptowania niniejszego regulaminu. #
- Gość – użytkownik nie posiadający konta na Forum, który nie jest zalogowany. #
- Grupa – określa ogół uprawnień związanych z funkcjami dostępnymi w Forum dla poszczególnych grup Użytkowników Forum. #
- Moderator – Użytkownik posiadający prawo moderacji zawartości. #
- Administrator - Użytkownik posiadający prawo administracji Forum. #
- Moderacja – ingerencja w treść Zawartości. Za moderację uważa się w szczególności takie czynności jak: modyfikowanie zawartości, usuwanie zawartości. #
- Administracja - czynności związane z zapewnieniem prawidłowego funkcjonowania Forum. W szczególności moderacja i czynności techniczne. #
-
Postanowienia ogólne
-
Obowiązki i Prawa Użytkowników
-
Użytkownik ma prawo korzystać ze wszystkich przewidzianych dla jego Grupy funkcjonalności Forum. W szczególności:
- zamieszczać tematy, odpowiedzi w forach, do których ma uprawnienia,
- dołączać załączniki, o ile posiada stosowne uprawnienia
- korzystać z innych funkcji Forum, o ile posiada stosowne uprawnienia # - Użytkownik zgadza się, by zamieszczane przez niego Zawartości były widoczne dla Gości lub dla określonych Grup, posiadających określone uprawnienia na Forum, w szczególności uprawnienia pozwalające na dostęp do określonych rodzajów i kategorii Zawartości. #
-
Zawartości zamieszczane przez Użytkowników nie mogą łamać:
- praw autorskich osób trzecich,
- regulaminu Forum,
- powszechnie obowiązującego prawa,
- powszechnie przyjętych zasad netykiety. # -
Niedozwolone są wszelkie działania prowadzone na szkodę Forum oraz Społeczności Forum.
W szczególności za powyższe uważane będzie:
- wykorzystywanie funkcjonalności Forum wbrew ich przeznaczeniu,
- wykorzystywanie luk w oprogramowaniu Forum w działaniach sprzecznych z dobrze pojętym interesem Forum,
- naruszanie dobrego imienia oraz wizerunku Forum,
- posiadanie więcej niż jednego Konta na Forum. Wyjątkiem jest posiadanie wielu kont uzgodnione wcześniej z Administracją Forum (np. Konta testowe). # - W przypadku wykorzystywania cudzych tekstów, cytowania, Użytkownik zobowiązany jest podać autora i źródło. #
-
O funkcjonalnościach dostępnych dla poszczególnych Grup Użytkowników decyduje Administracja Forum.
- w szczególności o przyznaniu określonej Grupy może decydować zautomatyzowany proces określony przez Administrację Forum. # - Właścicielem praw autorskich do Zawartości są poszczególni Użytkownicy będący autorami treści. Autorzy ponoszą wyłączną, pełną odpowiedzialność za zawartości publikowane na Forum. #
-
Użytkownik ma prawo w każdej chwili opuścić Społeczność Forum. W takiej sytuacji powinien skontaktować się z Administracją. Administrator ma obowiązek skasować jego Konto bez zbędnej zwłoki.
Wszelkie Zawartości zamieszczone przez Użytkownika pozostają na Forum, w związku z tym, że są częścią publicznej debaty. # - Reklamowanie na Forum usług, produktów, stron internetowych bez porozumienia z administracją jest zabronione. Administracja zastrzega sobie prawo do karania użytkowników łamiących tę zasadę. #
-
W przypadkach naruszeń Regulaminu Administracja zastrzega sobie prawo do karania Użytkowników:
- ostrzeżeniami,
- odebraniem Grup i uprawnień,
- zawieszeniem Konta,
- skasowaniem Konta. #
-
Użytkownik ma prawo korzystać ze wszystkich przewidzianych dla jego Grupy funkcjonalności Forum. W szczególności:
-
Odpowiedzialność i obowiązki Administratorów oraz Moderatorów
- Administratorzy, Moderatorzy nie ponoszą odpowiedzialności za treść Zawartości zamieszczanych na Forum przez Użytkowników. Wyjątkiem od tej zasady jest sytuacja, gdy Administrator lub Moderator otrzymał wiarygodną informację o bezprawności treści i bezprawność treści nie budzi zastrzeżeń. Administratorzy i Moderatorzy opierają swoje decyzje wyłącznie na obiektywnej i powszechnie dostępnej wiedzy. Administratorzy nie mają obowiązku zapoznawać się ze wszystkimi treściami Forum i analizować pod kątem ich bezprawności. #
- Administratorzy i moderatorzy rezerwują sobie prawo do moderacji Zawartości, szczególnie tych niezgodnych z niniejszym regulaminem, polskim prawem, lub łamiącym powszechnie przyjęte zasady netykiety. #
- Administratorzy zastrzegają sobie prawo do przyznawania i odbierania Grup Użytkownikom. W szczególności odbywać się to będzie poprzez zautomatyzowany proces. Grupy nadawane są na wg uznania Administratorów Forum. Nadanie Grupy może nastąpić na umotywowany wniosek Użytkownika. Odebranie Grypy może nastąpić w szczególności z powodu istotnej sprzeczności zamieszczanych Zawartości z Regulaminem. #
- Administratorzy i Moderatorzy zastrzegają sobie prawo do promowania wybranych przez siebie Zawartości w dowolnych miejscach Forum. #
- Administratorzy i Moderatorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za utratę Zawartości zamieszczanych na Forum. Jednocześnie dołożą wszelkich starań by do przypadków utraty zawartości nie doszło. #
- Obowiązkiem Administratora jest dołożenie wszelkich starań by Forum funkcjonowało w sposób ciągły i prawidłowy. Wszelkie jednak przypadki nieprawidłowego i nieciągłego funkcjonowania Forum nie mogą być podstawą roszczeń Użytkowników. Administracja zastrzega sobie prawo do okresowego wyłączania Forum w celu przeprowadzenia czynności związanych z administracją i modernizacją. #
-
Administracja ma prawo do zastosowania wobec użytkowników łamiących Regulamin takich sankcji jak:
- ostrzeżenie,
- utrata Grupy i uprawnień,
- zawieszenie Konta Użytkownika,
- usunięcie Konta Uzytkownika. #
-
Przetwarzanie danych
- Użytkownik potwierdza, że zapoznał się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych w związku z korzystaniem z Forum znajdującymi się na stronie: ucp.php?mode=privacy #
-
Postanowienia przejściowe i końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 21.02.2024 r. #